Tinget i sig.

När jag ändå bjuder er till Brf:Ensamheten så måste jag ju passa på att bjuda er till det här,antologin jag medverkar i som man tydlien kommer få se för första gången Måndagen den11Mars,såhär står det i deras inbjudan:
Välkommen till boksläpp på Stora Teatern i Göteborg måndagen den 11/3! Det blir presentation av boken, uppläsningar, mingel med mera. Fri entré.

Tinget i sig är ett projekt initierat av Medicinhistoriska museet Göteborg. Nio konstnärer, forskare och författare blev i höstas inbjudna att välja ut ett föremål ur museets samlingar och förhålla sig till detta inom ramen för en antologi. Nu släpps boken "Tinget i sig - en antologi" där deltagarnas alster är publicerade. I anslutning till boksläppet öppnar utställningen "Tinget i sig" på museet, där de utvalda föremålen visas och antologin fungerar som utställningskatalog.
 
Nu hade jag ju kanske valt en annan bild ovanför att presentera det här,typ en på mig själv,men jag anpassar mig såklart.
Faktum är ju att jag blev oerhört smickrad över att få medverka i en antologi,och de andra som är med verkar oerhört intelligenta och begåvade.
Ni minns kanske att jag för ngra månader skrev att jag varit på Medicinhistoriska museet och tittat på föremål,och då tog jag massor av kort,endast till mig själv tråkigt nog,men såg så många otroligt spännande saker.
Men valde trots det ett par skor som föremål,som tillhört en Elefantman,men ändå,jag kunde ju valt en ask med ögon.
I vilket fall,jag tror trots att jag ännu inte sett boken att den kommer vara fantastisk,och ni är ju välkomna!

Kommentera här: