två olika granar

Är hemma efter en middag med två äldre män,fråga inte ens hur jag känner dessa,men jag har lyssnat på samtal om att de var Mavericks,tänk er på australiensk engelska att någon säger "dont you know what a maverick is,thats us"
Men det var trevligt också,särskilt när vi diskuterade gruppvåldtäkter i Indien,men det orkar jag inte ens ta upp här.
Jag är ironisk det var dålig stämning.
Sedan talade vi om Gud och framtiden.
Hade glömt korten hemma,så ingen fick veta sin framtid,spådde däremot i händerna på en ung man jag delade  taxi med hem,han sa på brittisk engelska "have you also been to the scottish convention"
Nej det hade jag inte,men jag såg många i kilt,och önskade att jag vore bjuden.
Nu ska jag sova,imorgon är det Söndag och då borde jag ju åtminstone äta pannkakor och köpa en peruk på Alien road.
Godnatt