I don't pretend to be an ordinary housewife.

Nä Maria jag är osäker på om detta var en Liz!?
Men ni noterar kanske att jag läser böcker,läser egentligen inte böcker,ljuger mycket om att jag gör det men skummar mest början och slut.
Och numera blir jag ju galen av svartsjuka över andra begåvade människor,inte avund för jag kan ärligt säga att jag aldrig är avundsjuk på någon.
Så det kanske inte heller är svartsjuka,en bra sak med mig(eller här vet jag att andra tycker annorlunda och har upplevt känslor av att bli sårade)att jagändå drivs av en besatthet och tävlingsinstinkt.
Så jag erkänner idag läste jag den fantastiska Lina Neidestams blogg och tänkte att jag är så ofattbart slapp,har inte arbetat ens i närheten så hårt som Lina.
Allt detta och att ja herregud jag måste börja rita stripar eller skriva färdigt mitt tvmanus,tänkte jag på en fyra timmar lång massage jag gick på den ytfördes av tre personer samtidigt,kände mig redo att gita mig med fotmassören,älskar fotmssage.
Men tillbaka till detta med böcker,jag älskar böcker jag samlar på böcker men jag läser inte böcker,försöker ta mig igenom DArling River som Joel gav mig,för den var så stark,men jag måste ge en kort recenssion av den.
Tråååååååkig och sentimentaaaaal.
Hatar sentimentala böcker hatar böcker där varenda mening ska kännas som man blivit brännmärkt av kaustiksoda(i detta fallet när man rensade avloppet hemma)
Sen läser jag förutom Freuds samlade verk erkänner hoppar över Forgetting Foreign languages skummar fram  till Making mistakes.
Och så läser jag en bok om att man typ ska vara vatten,obs inte frysa till is,writings from some Zenmaster to another.
Och just det läser även en bok om hur man gifter sig med en man,eller why men marry,en tutorial,har lärt mig att viktigast av allt är att skapa en illussion av en easygoing och ointresserad kvinna som har egna intressen ,och sen efter äktenskap hålla uppe denna bild av dig själv.
Men kontentan verkar vara,att mannen måste alltid få tro att de fattar besluten.
Starka budskap i alla de här böckerna
1 m:

skriven

å underbar!
kanske mer Betty Rizzo, men även liz.
Längtar tills jag får prova!

2 bea:

skriven

Hej!
kanske du borde ha en rosa sidenmorgonrock och läsa "Lace"? haha! Hur länge ska du stanna i Kina och har du något projekt där eller har du fått ännu ett stipendium?
Älskar din blogg

3 Linda:

skriven

Åh Tack Bea!
Lace världens bästa bok!Och tvserie,jag får kanske skaffa lite mer sidenmorgonrockar.
Jag är i Kina på obestämd tid,fick ett stipendium för att lära mig kinesiska och arbetade så jag kunde vara fri en längre stund,funderar också på att bli en internationell charlatan,och övar mig på att bli en bra riktig Spåman!

Maria,ånej en Betty Rizzo,kanske om jag kammar ut den lite mer kan det får bli 80tals Liz!

4 m:

skriven

nej jag tycker den är perfekt

Kommentera här: