I wanted a mission and for my sins they gave me one.

Får en fotmassage av en blind man och tänker på genetiken,han läser ett sms på sin iphone,bakom honom visar en platt tv Figaors bröllop i kinesisk opera version,jag slumrar till men drömmer om genetiken,jag förmodar att kvinnor bör ha sex med så många genetiskt kompatibla män som möjligt innan de dör.

Inte för reproduktion.

Inga med ärftliga sjukdomar,inga jätte korta inga jätteöverviktiga inga tunnhåriga eller med små händer.

Tänker både på genetiken och att kvinnor måste tycka om alla människor och känna sympati och medmänsklighet,barn rullstolsbundna,blinda.

Jag tänker på den spanske mannen som inte bjöd mig på middag i Lördags som dessutom var lite bald lite chubby lite osympatisk lite atopiska eksem i inte ett helt fult ansikte men uppenbart en man som tyckte att han dög som han var.

Själv hade jag ju inte gått ut med röda fläckar i ansiktet.

Märker att den blinde mannen tar ett kort på mig med sin iphone,vaknar till av det klickande ljudet,inte jätteblind då.

 

Kommentera här: