björntjänsten

Vaknade av maran,minns inte exakt vad som hände under vad som kändes som timmar av ångest.
Vaknade en gång till i dagsljus dock  levande men outvilad med mina nya skor i sängen,världens vackraste skor som ni ser helt i plast.Promenerade till ateljen,den här pojken träffar jag varje dag.Jag hoppas verkligen att detta är hans elefant men jag tror att den kommer från parken jämte mitt hus där man kan hyra en sådan här,och då blinkar ögonen också!
Köpte blommor på vägen,äntligen.
Började bygga på ett nytt ansikte till mig.
Trött på mitt eget,mötte en kvinna som arbetar på konstcentrat och hon sa:you look really tired!
Berättade om maran.
Jag uppskattar ju ändå uppriktigheten här ,man kan få veta att man är too big eller too old närsomhelst,eller look tired.
Fast de menar ju inte det på något elakt sätt,bara som en vänlig gest.
En björntjänst kanske.
1 Harald:

skriven

Tack för din generösa Kina-berättelse(bilder, foton och texter). Otroligt att du kan förmedla så mycket. Först nu hittade jag din blogg.

Många hälsningar

Harald

Kommentera här: