lake of free love

Ja detta med Dwarf kingdom är ju rafflande Maria och fick mig att tänka på att Beibei berättade att det ska finnas en stad med matriarkat  här i Yunnan,där Kunming ligger.Mosou folket praktiserar "a walking marriage" och bor vid the Lake of free love.Det låter såklart jättevackert.
När jag letade  hittade jag även staden Bound Feet Women village.Det bor inte särskilt många fotbundna kvinnor där längre men en och annan tydligen.
Idag ska jag ta mig samman,Måndagar är ju bra att ta sig samman på,jag tänker alltid på en vän till mig som sa att på Måndagar började man om,ryckte upp sig tog sig samman oavsett vad som hänt veckan innan,och att det alltid kommer en ny Måndag och möjlighet.
Käckt och vid alla andra tillfällen i livet än just nu hade jag förkastat denna tes.
Annars så har jag tänkt mycket på Vad hade Konfucius gjort,och det har varit helt blankt inuti mitt huvud.
1 m:

skriven

ja du måste bara åka till alla dessa platser. det är kanske för att se just dessa du är i kina!

Kommentera här: