i min ålders höst

Idag åkte Magnus hem,sorgligt,vi skulle spela badminton i morse och gick till torget där man spelar badminton på morgonen bara för att upptäcka att man gör inte det på Lördagar.
Istället var det folkdans uppträdande och prinsessklädda överallt.
Vi ville naturligtvis inte märka ut oss mer än vad vi redan gjorde och bestämde oss för att äta lunch istället.
En elektronisk polis.
Vad detta är för fågel framgick inte,men säkert någon viktig.
Magnus lunch.
Sedan reste han iväg.
Och jag var tvungen att lägga mig ned och tänka lite,vi har talat om saker som hände för länge sedan,vilken gåva det är att ha en så gammal vän.
Och jag är tacksam över hans korta besök och tänker på när vi ska ses när vi är jättegamla någonstans.
Sedan gick jag och köpte blommor och gick på den norska konstnärinnans vernissage på Nordica.
Nu är jag hemma med mig själv och tänker på alla människor jag saknar hemma,eller var mitt hem är exakt känns lite oklart just nu och vart jag ska ta vägen sedan,i framtiden,om en månad.
Min vän Meng sa igår att det inte alls var lång tid tills jag ska åka hem,och det har hon ju rätt i och plötsligt kände jag att jag vill inte åka hem alls.
Vi får se.

Kommentera här: