i said no wire hangers

Idag har jag haft en till fantastisk dag,det känns fel på något sätt.
Jag åt lunch med den norska konstnärinnan Tone som jag bor med på den enda restaurang jag rekomenderar här förutom MCDonalds.
Då berättade hon i alla fall att hon hört talas om en loppmarknad,jag blev blind plötsligt och låt mig uttrycka mig milt,eld och lågor.
Hon skulle bara göra ett ärende till denna plats,och de vi ser här är konst då.
Här mötte vi en annan kvinnlig konstnär som var här ifrån Italien och arbetade,jag gjorde det förfärliga misstaget att fråga vad för slags konstnär.
Man behöver alltså inte måla eller skulptera för att vara konstnär,ok.
Jag tror hon arbetade med att flytta runt grejor i rummet,bygga rum i rummet kanske,men jag var mycket avundsjuk på hennes atelje och platsen där hon och många andra konstnärer arbetade.
Jag blev till och med inspirerad.
Sedan följde även den nya konstnären med oss till loppmarknaden.
Man kan ju aldrig få en korrekt vägbeskrivnng i Kina,jag vet inte varför så vi gick vilse men hittade till slut.
Ja vad skulle Mommie Dearest säga om detta!
Jag tänkte att det kanske var de falska äggen?
Och här hittade vi till slut paradiset...jag fick blinda fläcken direkt,jag fick Stendals till och med.
Solen i mitt liv
De här kommer bli perfekta till dockorna.
Sen hittade jag kläderna,här kanske det inte ser så spännande ut,jag tog mest kort på byxorna som hängde i luften.
De påminde mig om att jag var inne i en butik i förra evckan och höll i en klänning varpå en kvinna sprang fram till mig och såg helt bestört ut och sa youre too fat,too fat,ja sådant som händer i Kina,rörande ändå.
Men jag tog inte illa vid sig men tänkte att kanske detta med byxorna var ett tecken.
Spandexbyxor Jeanette!!
Här var det bara fantastiska saker,maskeradkläder och peruker,men jag måste säga att jag visade vad man kan kalla självbevarelsedrift och köpte inga helkropps tiger dräkter för 25 kronor!
Men jag ville.
Flera miljoner par skor.
Det här fick mig att tänka på Maria Kask.
Det här ser ju ut att vara världens bästa film!
Men mitt bästa köp var denna medicinska handbok i utförandet av olika operationer..
perfekt när man ska göra hemma narkos
1 m:

skriven

å så inspirerande!



jag gillar illustrationen. och att du visste att jag skulle tycka om det. och så gillar jag bäcken mellan husen mycket. och allt.

jag tror, stödd av många timmars studerande av cityakuten, att det inte är narkos de visar utan intubering.

äggen är kanske det mest fina. det bara måste vara de falska.



2 L:

skriven

ja du har rätt,repliker som "we got to intubate"hör jag nu.

Nu vet jag att äggen användes till en speciell maträtt där man bara använde en del av äggen,tydligen var det en rätt som serverades någon gång i förra veckan på en viktig dag.

Bäcken mellan husen var så fin i verkligheten helt grönsvart och ångande giftig,det låg en mycket ledsam hund bredvid.

Kommentera här: