Ett grönare liv.

Har byggt ett rum i rumet den senaste veckan,och nu börjar det arta sig,min nya stora livsinsikt är att det tråkigaste jag vet är vitt och att sy raksöm.
Raksöm utan slut.
I övrigt går färgskalan i vitt,grönt och svart,läste ju för ett tag sedan att färgen för död är grön,vilket är passande för De dödas blommor kanske.
Men sedan så var jag ju på begravning och kände att det sista rummet ska nog vara vitt ändå.
I bakgrunden av mig ser ni några växter som lämnats kvar i detta liv av sina tidigare ägare.
Särskilt förtjust är jag i Penningträdet,som är över 80 år,men befinner sig lätt övervattnad hos mig,imorgon ska jag försöka rädda den här växten efter att ha läst att man tydligen ska kunna kapa den och bara plantera om den.
Jag skule även vilja understryka att jag har motsatsen till gröna fingrar.
Men jag återkommer i ämnet.
 

Kommentera här: