Föremålsantikvarie

Vaknade klockan 04.00 så att jag kunde ägna extra lång tid den här morgonen att smsa föremålet för min kärlek,för många föremål tidigare i livet har gjort mig trött,och jag är ju något av en materialist.
I alla fall nu är klockan 15.32 och jag är otroligt sömnig.
Jag har en lång lista med saker jag skulle göra idag,är på punkt två.
Det här porträttet var inte med på listan däremot inköpet av två skelettdräkter,punkt ett på listan,så det kan jag ju bocka av.
Succe.
1 Över Tröskeln:

skriven

Jag talar om för henne att jag tar ett litet glas vin innan jobbet. Känner mig spänd säger jag. Då ifråga sätter hon mig och försöker tillrättavisa mig. Tänk att man varit ärlig och delat med sig av sina tankar. Sen ska man få kritik för ett litet glas vin. Argument som, det är en dyr Amarone! Vi ska dela lika! Mmm jag vet, vi tog två glas igår av Amaronen och sen idag fanns en lite skvätt kvar. Om jag har ångest men ändå har viljan och tron på att jag kan lösa arbetsdagen med hjälp av 5 centiliter vin så tror jag att det är bäst att följa magkänslan, det intuitiva inpulserna, som med en placebo elixir lurar ens medvetande med att man kommer leva upp till utmaningarna som står och väntar så fort jag kliver över tröskeln. 15.50 - Jag klara det! 5cl= Magi

Kommentera här: