open your princess fantasy

Idag gick jag ut och det ser ut såhär utanför dörren,väderleken mycket Göteborgsk,även färgerna,det saknar jag med Beijing,färgerna,men utöver detta så känner jag mig förtjust i Shanghai.
Särskilt efter min förmiddag i jakt på den där otroligt bra materialaffären.
Ja ni ser ju färgerna,jag kanske snart kommer börja dra lite i kulörerna,jag berom ursäkt för det redan nu!
I alla fall hittade jag gatan av en slump,efter att ha gått vilse,jag hade en karta men kan verkligen inte läsa kartor,låtsas det ibland om jag är med andra.
Fick även den kinesiska livsvisdom jag tidigare talat om "its not so close not so far..."på vägen.
Men om ni någonsin vill finna ett pennparadis ta en taxi hit
Och vrid huvudet över gatan,där inne i ett oansenligt hus ligger flera våningar av allt!!!!!!!
Här inne handlade jag,valde stället pga skelett.
Där inne såg jag dessa med.
Vet inte varför dem fick mig att tänka på dig Ylva,kinesisk vampyr-romantik hoppas jag.
 
Sen kom jag hem.
Eller jag åt lunch ensam och talade med min pappa,läste en bok och tänkte på att det här blir nog bra ändå.
Här är ju mitt rum.
Detta är en atelje,som är ganska tom just nu för jag har inte påbörjat något storslaget projekt ännu.
Mn jag har lagt upp saker på mitt skrivbord,jag behöver till en början preussisk ordning.
Mitt sovrum,och den här sängen kan vara den skönaste jag någonsin sovit,min enda invändning i denna tjusiga tillvaro är att det är mycket varmt,men jag är i verkligen ingen position att klaga ,allt här är bortom fantastiskt och generöst så jag nästan är generad.
Men ska acceptera detta grymma öde....
Om man tittar ut genom mitt fönster ser man detta,och där gatan tar slut ser man stora båtar åka förbi,men jag ska ta en bättre bild på detta en annan dag,och också visa er den röda bollen.
 
1 angelina:

skriven

nu har min bibbla äntligen köpt in äkta spåman och snart får jag läsa den, oj vad jag ser fram emot det! hade såklart gärna ägt alla dina böcker men är man fattig så är man!

2 Linda:

skriven

Men du kanske får post!

3 Jennika:

skriven

Måste kolla in den här sista bilden mer. Tror att det är ett hotell jag bott på. Märkligt i så fall. Shanghai är ju ganska stort.

4 Ylva:

skriven

Vampyrromantik! Ett hållbart koncept. Det ser ju överlag Göteborgskt ut. Förutom kvalitén på pennaffärerna då. Köp kopparfärgspennor!!!

5 Linda:

skriven

Jennika min vän Rebecka skrev häromdagen att hon bott på hotellet mitt emot där jag bor Peace hotel tror jag kort och gott det heter!
Så jag tror ju inte på sammanträffande eller är det det jag gör,men det måste ju varit där du bodde.
Ylva pennaffärerna ser bra ut men hur bra är pennorna frågar jag mig.

6 Jennika:

skriven

Nää, bodde på Greeland hotel alldeles nära en kanal.

Kommentera här: