Mongoshan!

 
 
 
 
Nu får det här inlägget bli lite såhär huller om buller,eftersom jag har en lycklig wifi lucka i detta nu,olycklig igår hela dagen därav min frånvaro.
Men vad har jag upplevt,jag är lite friskare,det är ju skönt,jag har umgåtts med Nicklas som tagit med mig till roliga gator,och när jag hittar tillbaka till en av dem ska jag köpa en cykel,imorgon kanske.
Fast jag måste arbeta med,jag ligger lite efter med vad jag har lovat till den gamla världen,men dygnet har ju 24 timmar eller vad det nu var.
Igår åt vi middag på en Uurgisk restaurang heter det så,oklart Uurgerna ett mycket argt folkslag som ignorerar ens beställningar och serverar lamm istället för vad man beställt.
De har myycket arga ansikten och mycket midjekorta svarta skinnjackor och finbyxor,medaljongtapeter och ilska då,det mest utmärkande,jag kanske generliserar nu men just på denna Uurgiska restaurang är det i alla fall så,och jag älskar alltihop såklart.
Även om maten serverades kall,vilket inte var något man behövde säga till om.
Tog inga kort på detta det hade varit direkt oartigt tror jag men ska bära upplevelsen med mig.
Ibland alltså möts man ju av oförstånd av den kinesiska världen,som när taxichauffören förmodligen frågar en varför man är efterbliven och slår igen dörren i ens ansikte och rivstartar och åker ifrån en,men det gör inte mig så mycket även om jag fortfarande undrar vad taxichauffören jag mötte igår menade när han väste flera gånger Mongoshan,jag vill tro det bästa,men fick en stark känsla att detnog  inte var så.

Kommentera här: