assistenten

De senaste 48 timmarna har jag varit Adams assistent,han är konstnär nu!

I förra veckan ringde han och sa att han drömt att vi skulle bygga ett hus i papper och att vi sen skulle elda upp det på Tomb sweeping day i ett rivningsområde,och vem är jag att stå i vägen för någons konstnärliga visioner.

Det var i och för sig igår man skulle elda upp pappersfigurer av saker ens döda anhöriga kan behöva i himlen,men vi hade dålig framförhållning.

Sedan tog projektet en ny riktning när vår vän Robin kom förbi min ateljé och berättade hur man utförde ritualen med och han berättade om sin syster som mycket sorgligt har gått bort.

Så vi bestämde att vi skulle skicka huset till henne.

Jag tog med mitt pass i väskan då jag föreställde mig att vi skulle elda upp något mer än huset,typ ett bostadsområde,och kastas i fängelse,Adam verkade så positiv(naiv alltså)till både utförande och eld.

Det jag borde tagit med mig var ett paraply.

Hur som helst det blev en mycket fin dag!

Kommentera här: