Lösningen på livsleda!!!

Det här meddelandet är bara till dig som sökte efter lösningen på livsleda i denna blogg-jag är smickrad,men har inte hunnit skriva detta för hela förra veckan var jag kapad av bottenlös svärta.
Igår läste jag en krönika nån skrivit om att man skulle säga att man var psykiskt förkyld när man inte orkade stiga upp på morgonen och man vägrade vara ärlig mot sig själv och säga vad det egentligen handlade om,kan det vara feber?
Förstår fortfarande inte riktigt poängen med en sådan medioker beskrivning på den inre håglösheten.
Om man bara är psykiskt förkyld vad är det då att jämföra med om man har psykisk Ebola?
Äh ta en Atarax.
Själv löser jag ju livsledan på två olika sätt,båda går bra,det ena sättet är att gå in i mig själv och arbeta med dockor,dockor är ju min hobby kan man säga och har inget med mitt konstnärskap att göra.
Tiden flyger iväg.
Det andra sättet är utlevelsen och det kan ju vara farligt så detta begränsar jag till max en eller två gånger per månad.
Fast förlåt mig jag tänkte ju skriva lite om livsledan som jag tycker egentligen endast handlar om hur jävla tråkigt det är att vara människa i denna moderna värld,jag säger bara fönsterkuvert.
Men fönsterkuvert är ju inte ens limbo på livsledan "Abandon all hope, ye who enter here.".
Detta påminner mig föresten om att jag hade en helt surrealistisk upplevelse i Kungsbacka i Torsdags,jag var inbjuden för att tala om min kortlek,det var andra som talade också som hade gjort bildspel med såna där carpe diem bilder med stora manshänder som håller babyfötter,ett finger som ritat ett hjärta på stranden,solnedgångar...
Jag skojar inte ens,detta var på riktigt och de talade om synergier,innovation och att bli inspirerad och få energi,de verkade mycket välmående så jag förstod inte vad de behövde all den här energin till.
Jag är osäker men jag tror även det talades om att dricka gröna hälsodrinkar,men jag kanske hallucinerade då.
Men jag erkänner jag blev lite avundsjuk,jag måste börja leva lite mer som man lever i Kungsbacka,jag kan helt se mig själv flytta dit.
Hur som helst så träffar jag ofta sådana här människor som verkar leva för att övertyga sig själva om att de lever i ett kreativt flöde,och så håller de på med scrapbooking.
Eller så är det jag som lever i en mentalt scrapbookingalbum.
Nej nu var jag oväntat hård mot scrapbooking,men påminn mig gärna att berätta om när jag tillbringade en dag på en scrapbookingoutlet.
Det bästa rådet jag har fått,som jag fick när jag varje dag tänkte gå upp och hänga mig på vinden,och det går att applicera även på ledan det var att "Gör vad som helst för att bli glad,köp droger,köp hemelektronik..."jag ska kolla det korrekta citatet i min bok Kötthuvudet som handlar om meningen med livet blandannat.
Men nu tänker jag att mitt bästa råd skulle kunna vara "flytta till Kungsbacka där verkade alla vara på riktigt jättelyckliga".
 
 
1 Rebecka:

skriven

Nu blev jag möjligen opassande på mycket bra humör.

2 angelina:

skriven

Du är så jäkla rolig! började skratta mitt i min livsleda!

3 Janne:

skriven

Så skoj! Kungsbacka!

Kommentera här: