Lådan,korten gatan

 
Har varit passiviserad några dagar,men sedan så städade jag i mitt smyckesskrin vilket fick mig att tänka på när jag som barn brukade sitta i min mormors kök och hon outtröttligt visade innehållet i sina olika smyckeslådor.
Det mest spektakulära var såklart ifall hon visade diabilden på sin njure,men det fanns ju andra skatter.
Överallt i huset fanns små lådor med noggranna små texter angående innehållet,mest knappar och band,pälsbitar dragkedjor sådant man kan sy av och väldigt mycket pärlor.
En av de finaste konstverket i mitt hem är en textil tavla på ett hus som hon gjorde till mig,där gräset är broderat med gröna pärlor.
Fast detta har ju inget med något att göra förutom att jag vaknade och sorterade.
Sedan lade jag korten.
Och sedan kände jag för att gå ut,så jag har gjort en lista med saker jag ska göra innan veckan är slut,först tänkte jag uppleva vad jag antar är Beijings Naturhistoriska Museum,som jag läst både är lite läskigt och sorgligt.
Men alla platser med uppstoppade djur tycker jag är sorgliga!!
Kom ut på gatan och såg detta,han med ballongerna har nyss tagit över lokalen till vänster med röda skyltar och öppnat restaurang innan var det adult sex shop,han öppnade igår och ska ha någon slags invigning och vad är mer inbjudande än ballonger!
Ni ser inte men bakom männen med ballonger sitter min nya vän i hutongen ,en man som arbetar bland annat med att skala lök och lyssna på musik.
 

Kommentera här: