Måndag den första dagen på veckan.

Den här bilden tog jag häromdagen sekunderna efter tog mitt batteri slut och det var ju tråkigt då jag hade en buffe av bilder,jag var på loppmarknad.
Kom på att jag ska göra tre projekt:
1.jag ska köpa alla carpediem meningar i olika material som människor vårdslöst verkar göra sig av med,jag såg säkert tre stycken carpe diem och en älska glöm och förlåt,den senare tycker jag känns lite passiv aggressiv att ha hemma ovanför soffan.
Vad jag ska göra med dessa artefakter vet jag inte ännu,bara att nu kommer det ske,jag kan inte stå emot längre.
2.Eftersom jag ofta befinner mig på loppmarknader så har jag noterat att det som säljs mest second hand är Camilla Läckberg böcker och Liza Marklund,ofta helt orörda pockets.
Kanske behöver jag inte köpa dessa men kanske kan dokumentera,herregud jag kanske kan ta ett kort på boken tillsammans med ägaren som kan berätta vad den handlar om eller varför den är otummad.
Eller bara köpa alla och bygga en stor vägg.
Har absolut inget emot dessa böcker eller kvinnor,snarare tvärtom,tycker det är intressant dock att jag varje vecka skulle kunna köpa 25 stycken minst!
Det väcker naturligtvis ändå frågor som var är alla böcker man vill köpa!?
3.Människor skapar och säljer saker häromdagen såg jag flera som målat väldigt fula tavlor som de sålde med prislapp och kort information av typen "äkta konst".
Ok så behöver jag ju inte säga att något någon skapat är fult,det är lågt.
Senare reflekterade jag över att väldigt många sålde det hemmagjorda,jag älskar ju hemmagjorda mohairkoftor,har förvisso köpstopp på mohairkoftor,men skulle det inte vara så att jag ska bli en mer spartansk människa så skulle jag köpa alla mossgröna mohairkoftor!
Detta var en sk parentes,nu är det Måndag,jag har varit hemma i nästan en vecka,tycker jag visar acceptans och anpassningsförmåga,känner mig bara dödigt uttråkad ibland...
Började mitt nya liv med att fråga korten om hur det kommer gå.
Flyttade om lite dockhuvuden.
 
 

Kommentera här: