hobbit/vampyr

Jag var på festival i helgen och mitt i natten när jag passerade för mig okända människor överhörde jag detta "på festival kan man se ut hur som helst ju,som hon där,utklädd till hobbit/vampyr".
Alltså det var mig de talade om.
Till mitt försvar så var det kallt,därav den gröna sammetskappan,nu kommer jag inte använda den igen,eller förmodligen men kanske inte när jag är utklädd till vampyr.
Mina framtidsplaner är ju att flytta till Kina,om detta inte framgått,jag ska förvisso vara i Göteborg tills Januari och sedan i Shanghai några månader och sedan i Göteborg tills Oktober och sedan flyttar jag på riktigt(jag skriver detta nu här så an jag inte ändra mig).
Tills dess är min plan att göra mitt hem mer spartanskt!
Jag tänker även vitt och luftig.
Och rensa min garderob.
Min lägenhet är 29kvm men består för tillfället av 20 kvm garderob,och dessutom en splittrad sådan.
Innan jag blev Äkta Spåman strävade den emot Joan Collins garderob i Dynastin,sedan gick jag vilse och nu måste jag varje dag gräva mig igenom en mängd magiska plagg,som jag inte kan ha på mig mitt på dagen,eller det kanske jag kan.
När jag var yngre kunde jag ju gå ut hur som helst,jag var besviken om inte människor frågade om jag skulle på maskerad,sådan är jag ju inte nu,nu mer hobbit/vampyr.....
Hur som helst är i ett vägskäl,har inget att ha på mig när jag ska klä på mig,skulle vilja ha sju stycken likadana svarta klänningar,universalplagg och så var det bra med det.
Detta är mitt nya livsmål förutom några andra saker.
Har på mig i detta nu en svart kjol,men hittar ingen överdel,den enda lösningen är förmodligen att välja den röda Jesusblusen!
Hur är det för er andra?
1 m:

skriven

fick förslitningsskador av att scrolla detta inlägg.

Kommentera här: