andligt uppvaknande

Vaknade ju i verkligheten igen,idag efter att ha varit på ett magiskt äventyr,jag mindes fatiskt inte att jag hade så mycket saker,kände mig ointresserad och uttråkad.
Jag hade glömt bort hur det såg ut hemma hos mig och att jag hade så många grejer,det är ju ändå rätt fint på bild.
Mina drömmar nuddade drömfångaren,som jag smart placerat ovanför min kudde.
På flyplanet hem den sista biten Helsingfors-Göteborg satt jag jämte en finsk frireligös kvinna som omsorgsfullt tog fram en bläckpenna ur sin handväska och strög den över min tatuering på armen och sa vi måste tala om detta.
Hon såg ut som den blinde munken i filmen "Rosens namn",vilket gjorde att jag kände mig tvungen att hålla ögonkontakt.
Vi talade lite andligt,hon hade tidigare varit med i Jehovas vittnen och nån annan rörelse,var uppenbart rörd av Jesu hand.
Hon tipsade mig om att tänka om i tid så jag också får komma till himlen.
 
 

Kommentera här: