Döden i konungarnas dal.

Har knappt lämnat mitt hem den senaste veckan,ägnar mina dagar åt att måla och samtidigt göra detta:
lyssna på tragiska radiodokumentärer,titta på svtdokumentärer,Hitler och Mussolini var ett mycket starkt material.
För att inte tala om  Döden i konungarnas dal,jag uppskattade detta program mycket men det fick mig att undra om jag någonsin sett en historia berättad av Egyptier om Egyptien och till exempel pyramiderna och faraonerna,det har jag inte,det är konstigt,ständigt dessa förnumstiga britter.
Hur som helst så har jag sett detta program i två delar flera gånger!
Sedan har jag sett alla sentimentala tv4 program med tvivelaktiga syften,typ ge Uno Svenningson en chans att lära ut sin sång Under ytan till mindre lyckligt lottade.(men jag grät,inte just då när Uno lärde ut ett ackord)
Se på Paradise hotell,tänka på Kvinnostaden,att det måste finnas kärnvapen där,för att se ifall det är som jag läst att kvinnor skulle starta kärnvapenkrig eftersom de inte kan komma överens,läst upprörande tidningsartiklar,ätit kina buffeer med skälen att man måste äta.
Köpt väldigt mycket choklad,i samband med detta blivit vän med kvinnan i min närbutik,hon undrade vad jag egentligen arbetade med.
Och så har jag ritat fiskfjäll på min stora bild,som jag kan mer ingående nästa vecka återkomma till.
1 m:

skriven

jag tittar och tittar här för att jag har så tråkigt och för att jag inte kan förmå mig att arbeta själv.
jag vill inte hetsa eller så men din stiltje här indikerar att du arbetar bra och det stressar mig ännu mer.
var lite svag nu!
fast bara så svag att du hinner med middagen ikväll.

2 knivtid:

skriven

älskar allt du gör.

Kommentera här: