positivt tänkande.

Lagade mat med en ung människa häromkvällen,har för övrigt haft mycket interaktion med unga människor som inte gett mig mersmak om man säger så.
Som den unga franska kvinnan som på franskengelska frågade mig och min vän Hanna,också min äldsta vän eventuellt en kroppsdel,om ifall vi hört talas om Jean Paul Sartre?!
Det var förstås inget brott kopplat till detta förutom det uppenbara att hon helt enkelt tänkte att vi visste inget samt var över 400 år.
Senare i samtalet fastslog vi även att Hanna och jag rest på en ödesdiger språkresa till Barcelona bara året innan hon föddes,jag vill helst inte skriva ut årtalet men det var på 90 -talet i alla fall.
Men tillbaka till när jag skivade en tomat och sa något om att jag inte förstår varför man uppfunnit chickennuggets/pommesfritesen,det är en ny produkt jag sett relam för i olika busskurer där jag väntat den senaste veckan.
Utan att ha fördjupat mig i produkten så gör jag antagandet att det helt enkelt är en smart sammanslagning av två geniala basvaror Chicken Nuggets och Pommes Fritesen!
Ungdomen jämte mig i köket tog en kort tyst minut innan han sa -Linda jag måste säga att du är en av de mest negativa mnniskorna jag någonsin träffat...
Vilket fick mig att tänka på den låsta artikeln i DN om att man ska omge sig med positiva människor för att må bra(???!!!)som min äldsta vän läste upp för mig via telefon igår innan jag skulle somna,hade tyvär inte anteckningsblocket framme och kunde skriva ned det viktigaste men rubriken har ju lockat mig i flera dagar.
Som professionell negativ människa  slog kortisolet i taket bara av att läsa "Därför ska du umgås med positiva människor".
Det jag dock snappade upp angående varför man ska omge sig med positiva människor förutom de förutsägbara skälen var helt enkelt en ökad livskvalite.
Nåt Japanskt exempel på att ha några personer som valts ut vid födseln som följeslagare genom hela livet var ett annat exempel på fördjupad livskvalite,det vi kallar vänner här.
Och så då detta med att positiva människor får dig att känna dig mer positiv...
För övrigt så tycker jag inte tanken på att jag ska dö är lika deprimerande som att jag ska leva ca 35 år till med en åldrande kropp och ansikte.
Insikten när den franksa kvinnan frågade och Jean Paul Sartre var ju bara att hon tänker vi är så gamla att vi måste glömt bort de här viktiga människan,eller var så förkalkade och konservativa att vi omöjligen skulle kunna veta det som de unga vet.
Jag måste väl välkomna alla nya maträtter,öppna mina sinnen-bli mer openminded,läsa Sartres wikipedia sida om memorera det viktigaste och bara uttrycka positiva tankegångar.
Som idag -Vad skönt att det är så varmt när jag ska flytta en väldigt lik kista,dock inget lik i.
Men varför skriver jag ens om detta,oklart även för mig själv,för nu måste jag börja den här outhärdliga dagen.