tjärad och fjädrad

Idag så tänkte jag att jag måste åka tillbaka till loppmarknaden vi hittade i Söndags,har ju haft svårt att sova efter det.Det är sant loppmarknader är det bästa jag vet,eller i alla fall en av de bästa sakerna jag vet.
Så jag skrev på kinesiska och lät en kinesisk kvinna korrektur läsa kände att jag är ju bra nu på tecknena,taxichaufören förstod direkt ,jag tyckte till och med att jag kände igen mig en kort sekund i området,övertygad om min egen förträffligt!
Sedan hamnade jag här på en enorm plats för begagnade bilar till salu.
Blev nedslagen,försökte fånga en ny taxi,gick i hetta,knöt näven i fickan.
Men då tyckte jag mig se något i rött och paljetter inne i en gränd,fick hopp och möter denna kvinna,är förälskad som jag är i alla bedårande kinesiska kvinnor jag möter.
Hon hade en fantastisk liten loppmarknads butik med bara gala klänningar och axelvaddskavajer i grälla färger,guld och glamour och så var hon ljuvlig!
Började fantisera om att vi kunde arbeta tillsammans där och prova kläder hela dagarna och bara skratta.
Tänkte köpa den här röda skapelsen men visade prov på stark karaktär när jag accepterade att den var för stor för att få hem,den ser ju mindre ut här.
De hade även allt annat man någonsin kan önska.
Varför köpte jag ingen symaskin?
Men nedslagen av omöjligheten att handla allt som var fint svängde jag runt hörnet för att köpa ett handbagage,hittade en katt till dig Anna!
En biljardhall/sovrum,som jag misstog för vägen till väskmeckat.
Överallt tänder.
Ett tecken tror jag.
Träffade de här köande ankorna som väntade på att bli tjärade kanske eller något liknande,jag åt för övrigt en fågel till middag,kanske var någon av dessa.
fascinerande och obehagligt,men de ville inte att jag skulle ta några mer kort.
Imorgon åker jag till Peking,jag har längtat.