Emotional Reunion with Chimpanzees

 
Tänker på apan Koko idag,som dog den 19 Juli i år efter ett långt liv i fångeskap,fast hennes kidnappare lärde henne teckenspråk,såg en film på facebook där hon skickade en sista hälsning till mänskligheten.
-Jag är en blomma sa hon blandannat.
Hon sa också att människan måste sluta miljöföstöra,starkt material alltså.
Men hur kunde Koko veta och säga detta?
Gör skrivbordsarbete ,och googlar Koko fakta.
Stackars Koko som blev en ofrivillig talesfigur för empati och medkänsla,även om det är en verkligen söt film när hon träffar kattungar.
Tänker också idag på min vän som är borta för alltid ooch det är som bekant  en väldigt lång tid.
Varje dag från och med nu är bara ytterligare ett bevis att allt hopp är ute,du kommer inte ringa till mig igen,vi kommer inte ses igen,vi kommer aldrig tala mer.
Nu ska jag sätta mig in sociala avgifter.
 

Kommentera här: