Du kommer övervinna alla hinder!

När jag är spådam brukar människor fråga om jag spår mig själv ofta,eller spår du dig själv varje dag.
Jag brukar säga ja,fast det stämmer ju inte alls,man skulle ju kanske kunna tro att jag drar ett kort på http://www.aktaspaman.nu  varje dag och det gör jag inte heller,vilket förstås är obegripligt!?
Om jag ska vara ärlig så är jag just nu trött på spådom,eller spådomarna i alla fall,det kan ju vara för den senaste helgens tarotexpress,då vi spådde 98 människor på 2 dagar,då blir man väldigt trött.
Framförallt minnet kännas kvaddat efteråt,kommer aldrig ihåg några namn numera,och historierna man får höra morfas ihop och så detta med smärtan och lidandet,det är tydligt att människor bär på så mycket känsla av misslyckande,sorg och besvikelse.
Sedan finns det självklart många möten där jag smittas av människors innerliga glädje och självkänsla,men sorgligt nog är det mest det andra.
Jag upplever att trots att vi uppmanas att tala mer om den psykisksa ohälsan eller avstigmatisera den,avdramatisera den så  bär just nu alltför många människor på outhärdlig smärta som de medicineras för.
Och det tycker jag är ett tecken på att något inte står rätt till i vårt samhälle.
Men detta var inte det jag skulle skriva egentligen utan att idag kommer jag övervinna alla hinder efersom min tarotsida sa det till mig.
Började skriva det här imorse så halva arbetsdagen har ju gått,och jag har varit i Mölndal för att färdigställa min utställning som har vernissage imorgon klockan 19.00 i Turbinhallen då!
Och helt oväntat övervann jag alla hinder idag.
Vad jag vet just nu,saker kan ju ramla ned,fatta eld eller gå i sönder tills imorgon.
 

Kommentera här: