Min utställning i Alingsås!!!!

Jag ser nu att jag inte visat eller berättat något om min utställning i Alingsås Konsthall och det är ju helt barockt!!??
Hur som helst så ställer jag alltså ut i Alingsås,en utställning med utgångspunkt i den bildvärld som finns i mina serieromaner!
Det har känts både fåfängt och underbart,min vän Richard sa :Linda du har byggt altare av dig själv!
Och om det är ett brott stäm mig!
Nej jag skojar bara,jag har försökt att skapa en bild ur varje bok,men det finns ju återkommande teman som går igenom alla böckerna,insomningstabletten Stilnoct till exempel!
Och magiskt tänkande.
Och mig själv.
Jag har byggt utställningen i min atelje under December och Januari månad tillsammans med min assistent,och det har varit kallt och otroligt roligt.
I slutet av den här byggprocessen fick jag ett besked om att jag var tvungen att ta bort min livmoder ganska omedelbart men förhandlade till mig att jag skulle få göra detta ingrepp nästan direkt efter vernissagen.
Det gjorde mig om jag ska vara ärlig förkrossad,och det finns massor av skäl till detta,och det var svårt att motivera mig själv att gå upp på morgonen och bygga en spegelpyramid även om att bygga just en spegelpyramid är en av de mest spännande saker jag någonsin gjort.
Den första halvan av tiden som vi byggde gick åt till det här Från barn till död alfabetet som tog overkligt lång tid,eller om det var att vi blev distaherade och byggde en godnattlampa istället.
Sen ett skelett med paraply och 300 regndroppar......
Jag hade visualiserat att "Den första kvinnan" skulle stå emot en fond av gröna paradisväxter och en livmoder,och detta var faktiskt innan jag jag fick ett brev på posten,men när jag ser den nu så tycker jag det känns helt rimligt.
Här ser vi en omålad svart fågel eftersom det finns svarta fåglar i boken "Misslyckat självmord i Mölndals bro"
Såhär tänkte jag först att den här figuren skulle se ut.
Men istället ser hon ut på det här sättet.
Och så detta med pyramiden,den kommer ifrån min Äkta Spåman tarotkortlek som är med på ett litet hörn.
Sedan behövde jag den första kvinnan på jorden
Ett svart avlångt bord en magisk stol
En flaska chardonay!
Helvetiska ormar!
Sen skulle vi bara frakta alla de här sakerna,kanske tänkte jag just den dagen att det är ingen ide att göra det här men minns det inte i detalj nu,förstår inte hur det gick till ens.
Även husen från "BRF:Ensamheten" och tjejen som klarar sig själv kom med!
En kista och ett orosmoln,direkt från sista sidan i  Från barn till död och trasslet inuti "Misslyckat självmord i Mölndals bro"men här förvandlat tillen drömfångare!
Här ser vi även att min assistent under drömfångaren.
Som ni ser så arbetar jag med LED lampor, glitter och skelett allt som är snyggt alltså.
Ja det blir inte en helt kronologisk berättelse men ni förstår.
Sedan så var det vernissage och då tog jag inga kort överhuvudtaget,jag vet inte vad som har hänt eftersom jag brukade tycka om att dokumentera allt förut men nu känner jag mer att det inte spelar så stor roll.
Tråkigt.
Den här utställningen håller på fram till den 12 Maj och i slutet av April kommer jag hålla i en Drömfångare workshop i det här rummet som alla är välkomna på.
Annars besök gärna den här utställningen,man kan läsa mina böcker och lyssna på den fantastiska musiken min vän och podcast producent Håkan Westesson har gjort!
Här kan ni lyssna på hans ljudkonst och musik!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: