Guds plan!

Jag är ju ambulerande spådam i Växjö under Mars månad och det är ju intressant att utvidga mina geografiska människostudier,och uppgiften är att spå i misslyckande.
Men mest så berättar människor förmig om vad de verkligen verkligen vill.
I Göteborg tex vill alla bli homestylister i Bostadsrättsförsäljningsammanhang,eller öppna ett eget Artilleriet ,det kanske kort och gott heter homestylist.
Människor från Stockholm undrar när de kommer träffa någon,kärlek alltså.
Och i växjö verkar människor ha valt den "smarta" vägen i livet och blivit ingenjörer istället för att ha följt sin konstnärliga längtan.
Jag tror inte på kompromiss i utövandet av konstnärskapet så smarta praktiska val har jag lite till övers för.
Men det säger jag förstås inte någonstans annars än här.
 
 

Kommentera här: