Ett år med Tornet!

Häromdagen var jag i Stockholm på möte och dagen innan jag skulle åka så fick jag ett meddelande på instagram från en kvinna som jag tydligen träffat och spått på midsommarafton förra året.
Många tidsangivelser här men så var det i alla fall.
Jag var ju spådam på ett midsommarevent i Åhus för ungefär ett år sedan och jag mindes vagt kvinnan som drog Tornet ur kortleken man får ta med sig ett kort ifrån,hon undrade vad det betydde.
Och som bekant är det ju inte roligt att få Tornet men personligen tycker jag att det är kortlekens mest spännande kort,fast det säger jag om många kort.
Hur som helst så hade jag lite tid innan mitt tåg gick och mötte därför Tornet-kvinnan för att höra hennes berättelse.
Hon tog upp det här inramade Tornet kortet och berättade allt hade gått fel sedan vårt första möte.
Men hade verkligen Tornet varit en förbannelse?
Jag har lovat att inte berätta något om detta men jag blev väldigt glad över vårt möte,smickrad av inramningen med förstås och påmind om den tacksamhet jag känner inför den här magiska resan jag befinner mig på.
Som korten tagit mig med på.
 

Kommentera här: