Ockultism på sportlovet

I förra veckan höll jag i två ouijabrädeworkshops,eller en workshop med tema ouijabräden som varade i två dagar.
Och jag hade inte riktigt helt kontroll över rubrikssättningen men någon i Alingsås döpte den till Ockultism på Sportlovet,vilket lett till att en dörr har öppnats in i en helt ny galen värld där kristna människor från Alingsås då känt sig manade att passivt delta i det här projektet och vara overkligt ansträngande.
Idag så skulle jag hålla en tarot workshop för barn också i Alingsås och jag hade satt min väckarklocka på 08.00,den ringde inte vilket jag bara kan anta var Guds verk!
I alla fall så åkte jag och min assistent mot kristen psykosupplevelse i Alingsås,och vilken fantastisk hy jag har på den här bilden,min mobilkamera är så generös och retuscherar mig,men vi kan ju låtsas att jag ser såhär blästrad ut.
Som ni kan läsa här så är det mrökrets krafter som satts igång av min utställning.
På alla sätt så känner jag att jag inte tycker att de här människorna är något annat än psykiskt sjuka men jag är ju inte psykiater,en sak som de absolut är,är intoleranta!
Och kontroversiella som tror på exorcism som bra arbetsmetod för personlig förändring,böner för att bota cancer och även för att "bota" homosexualitet.
Men är verkligen min utställningen en arena för dem att uttrycka sig?
Det tycker inte jag men de verkar väldigt hängivna och verkar även tro att de gör en insats för mänskligheten,typ räddar oskyldigas själar...
Jag måste säga att jag blir rädd för dem,det känns som att de projicerar sitt eget mörker och inre ondska på mig och min harmlösa utställning,jag är injuden till konsthallen för att ställa ut bilder ur mina böcker,jag är omgiven av ett barnbibliotek och ett vuxenbibliotek där det borde finnas långt mycket farligare motiv än ur min bildvärld.
Sedan ogillar de ju då konsten som är för mörk och uppmanar till psykisk ohälsa och självmord,och allt detta argumenterar jag gärna om och kring. Dvs jag tycker det är viktigt att psykisk ohälsa är något man talar om inte.
Men jag måste säga att jag tycker det är magstarkt att säga att jag tex i mina böcker eller mitt konstnärskap uppmuntrar människor att ta livet av sig.
Och en sak till jag tycker är olustigt och magstarkt det är att citera Matteus.
Men det blev en fin dag med fina möten och några intensiva och tråkiga också,för mst av allt är detta bara utmattande och tråkigt.
Jag förstår att man skulle kunna tycka att det är suspekt av mig att leka med rollen av att vara spådam och att jag har ritat en bok om detta och en kortlek.
Eller att boken Från barn till död innehåller ett skelettalfabete,jag tror inte att någon vill ta livet av sig för att de ser skelett,eller en kista,eller en drömfångare med dockor som hänger upp och ned.
I förra veckan så anklagade en av de kristna mig för att helt sakna humor och det kan jag gå med på men inte att vara någon som önskar att människor ska dö eller må dåligt.
Jaja det här blev kanske ett märkligt inlägg,men det var ännu en märklig dag i Alingsås.
Jag har ju lite lösa planer på att starta en sekt och jag inser ju att om jag ska bedriva detta någonstans så måste jag göra det i just Alingsås pga det verkar vara så dynamiskt.
Jag har också en tanke att i vetenskapligt och konstnärligt syfte be att få vara med om exorcism,kan ju bli en väldigt bra serieroman i framtiden.
 
 
 

Kommentera här: