Nu är allt bra!

Jag har verkligen varit en duktig människa den senaste tiden,och det är ju ganka tråkigt att vara tycker jag personligen.
Dock verkar mitt liv mer och mer präglas av den här duktiga människan livet,som arbetar mycket och planerar.
Det värsta jag vet är att planera.
Varje dag har varit att härda ut och vara en pragmatisk realist,som tänker högt och säger till andra att nu är det bra,så ingen ska bli ledsen.
Men nu är det bra igen förstås,kort var det dåligt,jag fick ett brev där det stod att jag var sjuk och sedan skulle jag samtidigt bygga klart min utställning i Alingsås och bestämma mig för att operera bort en kär kroppsdel.
Och så välja livet då,jag tycker alltid att man ska välja livet men det är svårt tycker jag att vara en sådan som demonstrativt väljer det.
Och sen finns den fria viljan med,vi är lyckliga innehavare i Sverige av den friaste viljan.
Jag känner nog bara att jag inte har hängt med i de här snabba vändningarna av sjukdom/friskhet och den enda planen jag någonsin haft inte någonsin kommer bli aktuell.
Känner mig både banal,misslyckad och otroligt lyckosam.
 

Kommentera här: