Blake och Krystle

Hittade den här dockan på väg hem från Alvesta,har jag ens visat mitt torftiga Alvesta bildspel,tror inte det.
I alla fall så åkte jag till alvesta för att köpa en kista till ett projekt som jag håller på med,dvs De Dödas blommor.
Tänkte att jag förmodligenskulle få upleva något spännande på vägen,nåt möte eller nåt men det var istället bara den längsta resan i mitt liv,tur och retur,kunde säkert flygit till Kina en väg.
Men vi stannade vid en loppmarknad i alla fall nånstans och hittade den här dockan som satt med en avbruten hängande arm i ett skyltfönster.
Räddade honom.
Och har guldat och kristalliserat honom så han kan hänga här!
Alltså på Göteborgs Konstförening där jag delar i en grupputställning på Lördag,tycker grupputställningar likt julmarknader innebär en viss underkastelse,ej glädjande.
Jag tänkte att detta är Blake och Krystle eller Money och Euredyke,men nu har de ingen titel.
Bär på en sorglig känsla idag och skulle helst av allt vilja lägga mig ned i några veckor,men nu blir detinte så utan det bara fortsätter.
Framåt.
 

Kommentera här: