Förlåtelse.

Nu har det gått två veckor och jag inser att prövningen var inte under dessa 15 dagar utan nu börjar det!
Jag läste en sådan bra sak om förlåtelse och det var: "Forgivness is to keep on doing the same thing over and over again"
Och det stämmer ju,men det kanske var ironi och sarkasm men det talade direkt till mig,och jag har bestämt mig för att sluta säga förlåt,be om förlåtelse och vill heller inte ha några mer förlåt.
Nu talar jag om en specifik situation men jag ska applicera detta på hela mitt liv från och med nu.
Jag har väl tidigare skrivit här om underkastelse,den har jag också praktiserat det senaste året,när jag blev sjuk så tänkte jag mycket på just underkastelsen och acceptansen,att acceptera det outhärdliga och möta rädslan.
Nu tror jag inte på det mer.
Det kan vara så att jag inte har någon rädsla mer eller det är klart jag har jag är skakad och rädd just nu för jag gav upp och släppte taget.
Jag förlorade och jag vet inte om jag överlever.
Det får bli som det blir.

Kommentera här: