Hälften hobbyverksamhet och hälften vampyr.

Även i skärgården har Äkta Spåman tarot svaren.
Trodde förut att jag skulle få en hjärnblödning efter att ha fått ett jobbrelaterat mail,förutom det faktum att det är röd dag så så var jag vid havet och tänkte att livet var underbart trots allt...tills jag läste meddelandet.
Blixt från ovan.
Insåg jag att jag måste avveckla mitt företag pga att vissa människor som beställer tex en illustration helt perversa.
Inte ens havet kunde sänka min puls.
Nu är jag intresserad av ett arbete där det går en tydlig gräns skrivet i neon och elektricitet mellan arbete och fritid.
Jag  minns inte en dag de senaste tio åren då jag upplevt en känsla av ledighet och avkoppling,ändå verkar ju människor uppfatta mig som en person som har ett så roligt arbete att det likaväl kunde vara en rolig hobby som jag med glädje utövar gratis.
Som bekant inte ens ett leende är gratis nuförtiden.

Kommentera här: