37

Nej jag är ju apokalyptisk tänkare numera,lämnade förvisso realismen för länge sedan men människor vill ändå påminna mig,verkar viktigare än allt annat än att upplysa alla orealistiska tänkare om realismen.
Häromdagen hade jag en superrealistisk dag,på liv och död hela dagen,och var ledde den mig?
Ingenstans är svaret.
Dock mitt på dagen när jag stod och väntade på  en bil vid Järntorget så kom det fram en man till mig och frågade om han fick utföra ett trolleritrick för mig,jag är ju både cynisk och skeptisk generellt mot alla människor,men sa ja,pga jag behövde ett levande bevis på magi.
Hur som helst,och det var ju fler detaljer kring denna berättelse,men han bad mig tänka på en siffra och han skulle skriva rätt på ett papper som han omsorgsfullt vek ihop och höll i sin hand några sekunder innan han lät mig veckla upp det
Innan skulle jag säga vilken siffra jag tänkt på,just det det skulle vara två siffror ett ojämnt tal,och jag tänkte på talet 11.
Jag öppnade papperet och där stod det 37,mannen sa att jag tänkt fel,eftersom alla tänker på 33 eller 37.
Och det borde jag ju tänkt på!
Nu är strax min orakelkortlek klar!
Men varför är jag uppe så tidigt,känner mig ju redan trött inför resten av dagen!

Kommentera här: