Livet är tillfälligt och plågan är för evigt!

Vem har skrivit det här?
Vi spelade in ett väldigt intressant avsnitt igår av podcasten med en gäst som berättade att hon för att bli den nya människan hon ville vara bytte namn,och gjorde ett akrivt val att inte vilja dö mer.
Jag blev väldigt berörd och inspirerad av det här samtalet.
Min plan har ju alltid varit att avsluta mitt liv den dag det inte går bra mer,och med "bra"  har jag nog aldrig exakt formulerat när eller hur den situationen skulle se ut.
Hela livet har jag ägnat mig åt olika sorters självskadebeteenden,dock måste jag säga att det varit mer lågintensivt och raffinerad plåga de senaste åren.
Numera kan det bara vara så simpelt som att jag väljer att inte avsluta en riktigt dålig relation,eller att jag väljer alla dåliga relationer framför de goda.
Jag har också tänkt att det kan vara så att jag bara älskar att plågas.
Men så är det inte.
Och motsatsen till att plågas lågintensivt måste väl också vara att aktivt välja livet?
Varje dag är en ny möjlighet att fatta ett nytt beslut antar jag och det är väl en del av en ännu större plåga.
Men jag borde lyssna på Äkta spåman Online Tarot som har alla svar(som jag har skrivit själv)!
http://aktaspaman.nu/

Kommentera här: