Gudomlig interferens

Håkan och jag har ju varit på en kort resa till Stockholm där vi deltog i Dokupodd 2017,vi skulle träffa Carolina Gynning och också spå besökare i någon slags express spådomsupplevelse.
Och jag kände mig stimulerad och inspirerad,men även så hade jag en timma innan själva podcast mötet en nära döden upplevelse med mig själv där jag tänkte-Varför gör du så här mot dig själv???
Min oro hade inget med att träffa Carolina utan att jag innerst inne tror att jag inte tycker om att tala inför människor!
Tänkte även gå iväg utan att säga hej då,det konstigaste var ändå att jag kände ingen oro de 10 veckor vi har vetat om att vi skulle göra det här,ingen oro dagarna innan eller timmarna innan,då kände jag bara mig exakterad och nyfiken på hela upplevelsen.
Men sen då den här dippen ned i malströmmen.
Fast hur var det nu,motsatsen till nervositet är nonchalans?
Hur som helst så var Carolina Gynning en alldeles magisk människa.
Hon var lite försenad på grund av trafik,och hade frågat en man om vägen för att hon var tvungen att parkera en bit bort ifrån Fotografiska museet,och den här mannen följde henne till museet och visade sig vara min granne Niklas som bor i ett hus jämte mitt  i Göteborg.
Det kan vi ju knappast avfärda som något annat än ett divine interferance.
Då lämnade all min ångest mig och jag tänkte att det här blir bra.
Här kan man lyssna på avsnittet,och andra avsnitt av andra poddar som spelades in under dagen!
 
http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=4378
 

Kommentera här: