Dubbla budskap

Ska alltså både vara nöjd samt befinna mig i en brytpunkt...men det stämmer nog.
Jag har väldigt svårt att känna mig nöjd,är ingenstans en nöjd person,inte ens när jag gjort något jag verkligen skulle kunna vara nöjd och stolt över.
Då tänker jag på det i kanske fem minuter och sedan kommer den missnöjda känslan över mig,den omätta.
Men just nu försöker jag ju vila,och arbeta,men vila mer än att arbeta,detta resulterar mest i att jag ligger helt still i min säng och tänker,har även börjat läsa en bok för första gången på flera månader!
Och badar.
Angående brytpunkten så vet jag ju att personen som skrev detta,som också är jag menar en brytpunkt vad gäller en kärleksrelation,och det verkar korrekt.
Men meningarna kanske inte längre är mina de kanske har fått ett eget magiskt liv så det här kanske gäller något helt annat.
Till exempel att jag ska bryta upp med den där gifta mannen jag träffar!
Nej men faktum är att jag träffar ingen längre.
Dethär senaste halvåret  som gått i den lågintensiva sjukdomens tecken har ju varit det mest ensamna i mitt liv.
Och då är jag ändå en som alltid måste ha flera kärleksprojekt pågående på samma gång,vilket förstås skapar en viss problematik men också spänning för mig själv som jag behövt för att känna mig levande,men nu ingenting.
Numera känner jag mig förstenad i kroppen och tanken.
Tänk att korten vet allt detta!?
Men varför tvekar jag?

Kommentera här: