Jungtecken

Jag behöver just den här sortens huvud och jag bruka hitta ett eller två i veckan,men jag behöver kanske 100 stycken,men det är ju bara 50 veckor om man ska se det från den ljusa sidan.
Nu är jag ju frisk från och med idag har jag bestämt imorgon ska jag börja arbeta igen,det jag gjort under min konvalescens är att titta på två säsonger av tv serien Fresh off the boat,älskar den såklart!
Och läst om Anne Boleyn för att inte tala om att jag ätit nummer 26 på thairestaurangen på min gata.
Väldigt bra nummer tror jag mot sjukdomen jag varit drabbad av,oklart vad det varit men min kropp har varit emot mig,det finns inget jag finner mer meningslöst än att vara sjuk,kan inte acceptera det,hatar att vila.
Men låt oss aldrig tala om detta igen.
I alla fall de här huvudena hittade jag på bakluckeloppisen som jag hjälpt min familjemedlem på idag med oklara saker,satt mest på en uppochnedvänd drickaback och tänkte på att jag verkligen ogillar att befinna mig i solen.
Jag befann mig även på den här loppmarknaden igår,och hittade då boken till vänster:
Blev väldigt glad,har den i och för sig innan,mitt egentliga fynd var 48 laws of power av Robert Green,som jag älskar att hata,nej jag hatar inga böcker,men den här boken har påverkat mig mycket.
Jag mötte nämligen en gång en man i Peking som introducerade mig för boken och även för några andra obehagliga mänskliga drag.
Hur som helst blev jag ju exalterad av att finna boken på en dammig parkeringsplats i Göteborg några år senare!
Ska läsa den nostalgiskt.
Har någon läst den?
Men angående Carl G Jung boken så försökte en man i cykelhjälm slita den ur mina händer ,jag sa jaag har precis köpt den och han sa :ja men vet du vem han är och vad boken handlar om,jag sa ja med hopp om att inte behöva konversera mer.
Han sa då att han gärna kunde berätta för mig,jag sa nej tack men han var ihärdig och sa att jag nog inte visste så mycket som jag trodde.
Mötet avslutades med att han ropade efter mig att jag åtminstone kunde googla eller använda youtube för att lära mig mer...
Men sedan idag hittade jag boken igen,vilket jag tog som ett starkt Jungtecken,och strax därefter hittade jag de här böckerna:
Ska inte läsa dem men köpte till min bokhylla som jag bara använder som ett maktmedel för att verka mer intellektuell än vad jag är.
Är nog inte intellektuell alls,däremot har jag i hela mitt liv älskat böcker,och romantiserat kring författarskapet.
Men till något annat,vad försöker Jung säga mig,jag tänker att han säger till mig att göra Äkta Spåman-Drömlexikon,en bok jag påbörjat men är bara på bokstaven A.
 

Kommentera här: