den nya människan

Vaknade som en en ny människa,i och för sig 04.30 men ändå,en sten har lyfts från mina axlar.
Nu har jag bara en sista sak jag måste göra och det rör tyvär brandsäkerhet och nödutgångar,men det är för tråkigt att berätta mer om även om jag kan säga att det rör den här scenografin jag ska arbeta med i höst på stadsteatern.
Jag tycker nog i och för sig att jag lyssnat uppmärksamt,måste kanske öva in ett mer engagerat ansiktsuttryck,se mer uppjagat intresserad ut,så det inte kommer sådana här grejer och jagar en i efterhand.
Hur som helst efter detta möte ska jag bara rita dygnet runt i en månad ungefär och då ska min fantastiska bok om den första kvinnan vara klar.
Måste sluta använda även ordet fantastisk,som känns förevigt devalverat och dött sedan jag såg detta!
De här beskrevs förvisso inte som fantastiska men gav mig samma känsla av andefattighet:Se priset
Egentligen reagerade jag mest på att de på Jula sålde rosa sopsäckar,nu vet jag ju precis som alla andra att rosa är den finaste färgen,men det var detta att de rosa sopsäckara såldes till förmån för bröstcancerforskning,köpte man dessa rosa påsar så gav kanske Jula en krona eller två till börstcancerforskning...
Så generöst!
Men detta är ett sidospår,jag är ju en ny människa nu som bara ska röra mig framåt,det kommer bli fantastiskt och se priset! 
 

Kommentera här: