Modernt helgon

Ibland när jag är vilse läser jag första sidan i den här boken!
Så minns jag allt.
Här är den riktiga St:Sebastianett annat helgon.
Igår var jag föredragsperson och spådam på en båt,tog några bilder i ett försök att bli en bättre dokumenterare,och sluta bara ta kort med in telefon.
Det skulle visa sig vara en krävande uppgift så jag hann bara ta några bilder innan det började,sen 5 timmar senare hade jag spått frilansmänniskor oavbrutet,genomgående frågeställningstema var :frilansosäkerhet och kärlek,och manshat,många kvinnor som alla verkade mycket intelligenta och spännande hatade män och patriarkatet.
Med denna textrad menar jag inte att man inte kan vara intelligent och intressant och samtidigt hata män och patriarkatet,tvärtom,det var nog bara att jag inte hört så många olika formuleringar kring det på samma gång.
En annan sak som slår mig varje gång jag är spådam är att människor verkligen längtar efter att få tala om sig själva en kort stund och att berätta något till och med hemligt för en komplett främling,dvs jag.
Och det är ju det jag älskar med detta arbete det personliga mötet som kan om båda två är helt öppna bli elektriskt och magiskt.
Jag skulle ju också hålla ett föredrag om mitt konstnärskap eller kanske var det om något annat,jag har verkligen utvecklats till en kulturentrepenör nu,och låt oss inte lägga in nån värdering i detta(eller låt oss).
Naturligtvis fattades det en sladd,visst är dte så att det alltid fattas en sladd när man ska visa ett bildspel,jag kände mig helt lugn med detta....
Avslappnad.
Jag hinner inte berätta mer om detta förutom att det var en aldrig sinande kö till att bli spådda,"starka kvinnor"och många fina mänskliga möten och intressanta samtal!
Fast jag blev väldigt trött men det var kanske för att jag inte hann ens att dricka ett glas vatten under hela kvällen.
Måste skaffa regler.
Nu ska jag iväg och förebereda ett annat spådamsuppdrag...
(Kanske tar några kort på detta.)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: