biblisk Gud

Jag arbetar alltså med en bok om ormar,och även Gud skymtar förbi,vilket jag måste erkänna att jag är tveksam till,dels för att jag inte har någon relation med någon Gud,och sen hur ser han ut,i mitt manus ser han ju ut som en biblisk Gud.
Men jag vill understryka att jag är öppen för att han skulle kunna se ut hur som helst,om jag hade haft något intresse då.
Faktiskt så älskar jag bibeln som bok,jag älskade min mormors illustrerade familjebibel,älskar den fortfarande men den ligger underst,under alldeles för många böcker så jag har inte tittat i den på flera år,nu tänker jag mest på bilderna.
Jag tittar bara på bilderna,eller läser bara artiklarna.
På bilden ovan ska Lilit strax somna vid en gyttjig sjö full av ormar efter att ha lämnat paradiset bakom sig.
Nästan som jag nu.
Godnatt.

Kommentera här: