TRUECRIME

Jag tänkte på den här serierutan häromdagen:
Och så tänkte jag på att jag är en social misfit,jag vill ju gärna tro att det är motsatsen,ibland är det säkert så men det är liksom som att jag inte passar ihop med de flesta människor!
Och nu befinner jag i ett sammanghang där det är massor av människor som ska hanteras varje dag,mötas och samtala med.
Och lyssna på när de talar om sin "konst",det värsta som kan hända är ju när man liksom naglas fast i ett hörn,låt säga när man äter frukost och någon berättar på knagglig engelska i 45 minuter om sin helt abstrakta konst och olika emotions de gått igenom när de var uppe en hel natt och bara skapade....
Men jag är en intolerant som praktiserar tolerans och skulle naturligtvis aldrig visa tecken på att inte förstå.
Förutom att min tråkiga sjukdom tvingade mig att förstå maskinen så har jag plöjt igenom vad jag estimerar ungefär 100 True crime dokumentärer,vet allt om Karla Homolka,vet inte vem jag ska tala med det om och förmodligen inte vid frukost.
Igår kom det en ny kvinna hit,och precis som så många gånger förut får jag känslan av att befinna mig i en realityshow som jag lyckligt ovetandes om sänds någonstans på jordklotet just nu.(jag vet narcissistiskt av mig)
I alla fall hon verkar vara underbar på alla sätt,och berättade att hon var performancekonstnär som läser tarotkort och spår i händer!
Eller jag menar såklart ?!?
Vi ska ses och utbyta erfarenheter av att vara oprofessionella fortunetellers,vilket jag verkligen ser fram emot,vilket också påminner mig om att jag måste skriva lite oprofessionell astrologi idag!
Eller som perfromancekonstnären sa It might be true!
 
 

Kommentera här: