New beginnings

Har tittat på tre dokumentärer om Den svarta döden,så nu vet jag allt om detta,anledningen att jag var tvungen att titta på fler än en är att jag drabbats av en hosta,och det vet vi ju alla som vet något om luftburen lungpest vad detta betyder....
En annan sak som återkom genom filmerna som jag gick och lade med mig var ordet opportunity,människor som överlevde kunde lämna de roller de varit födda och förslavade i,möjligheten att göra en klassresa.
Så det var inte bara tråkigt med böldpesten.
Nu ska jag äta lunch med mig själv,jag kan nog inte med ord berätta om hur underbart mitt liv är just nu,har svårt att förstå hur jag ska kunna avvänja mig vid denna både materiella och emotioenlla lyx jag just nu lever i.
Fast lyckan verkar ju kortvarig hur som helst pga hostan.
Dock orkar jag inte lägga upp några exotiska bildspel på Kina-kulisser,det kan komma tillbaka men vet inte när!
 
 
 
 

Kommentera här: