Romatown

Häromkvällen besökte jag vernissagen på denna utställning,tog inga kort då,så detta är en efterkonstruktion.
Jag bor ju lyxigt nog precis bakom Konstmuseet,det kan man faktiskt inte klaga någonting på,så när jag promenerar från mig så brukar jag passera denna trappa.
Fast det är föresten inte sant at jag inte fotograferade häromkvällen.
Jag tog kort på detta!
Min söta vän Lan som har en lös tand!
Jag fann detta i en skog,ett gymnasiebetyg,ett indianpuder och ett par skor i storlek 36,mycket suggestivt!
Tog självklart med mig alla dessa saker,de låg på ett ställe som fick mig att anta att ägaren aldrig kommer vilja ha tillbaka dem.
Själv har jag storlek 38 numera,hittade en kvinna som hade storlek 36.
Detta är inte vilken kvinna som helst men det är förmodligen en helt annan historia,men jag återkommer kanske till henne längre fram.
Gav betyget,indianpudret och skorna till henne!
På johan Zetterquists utställning på konsthallen finns detta verk,från kinesiska muren,
Min inre nationalromantiska kines vet inte hur jag ska reagera,känner mig eventuellt upprörd!
Men gå dit så får ni se själva,det är en väldigt rolig utställning!
Här skulle jag ta ett kort på den söta orkestern som spelade i otakt,något ni inte hade kunnat uppfatta heller ifall detta varit möjligt,men istället kom en pro busslast som säkert skulle gå in på konstmuseet och njuta av den fasta samlingen....de  tog aldrig slut.
Hade starka känslor igår av livets outhärdliga meningslöshet,
Men försöker känna tacksamhet,tacksamhet har jag trots allt varit ledord den senaste veckan i samhällsdebatten,det är tydligen viktigt att känna.
Sedan träffade jag min vän Nicklas men han följde inte med till havet,dit åkte jag med min pappa,det var mycket fint,och jag hade ett ögonblick där jag tänkte att jag måste vara i naturen nu,bara då kommer jag må bra,jag måste bada mycket i havet den här sommaren!
Vi drack kaffe med en man som kommit på lösningen på alla problem med våld mot kvinnor,en eller flera män kunde sova över hemma hos kvinnor som var hotade av dåliga expartners osv.
Man skulle rekrytera män till dessa mans-garden från idrottsföreningar och så frivilliga riddare då.
Blev helt utmattad av tanken,tänk att vara förföljd av en man som inte fattar vinken och sen tvingas ha en eller två män från den lokala idrottsföreningen sovande i ditt varadgsrum för resten av ditt liv,svårt att säga vad som är värst.
Men ska nog rita en serie om detta istället tror jag,än att återge det här,det och en serie om "Romatown" en ide/stad en annan man jag träffade hade om att skapa,likt ett China town fast inte med kineser.
Två bra historier som ni hör.
Här en helt avslappnad bild på stranden.
Det var mycket kallt så det var bara jag där,kom på då att i en perfekt värld skulle det bara vara jag själv.
 

Kommentera här: