Det sista rummet.

Men hur vackert blev det inte med denna docka i mitt hem!?!?
Fast det går ju emot det här nya spartanska rum jag skapat åt mig själv för att rita i,dvs köket,där jag bestämt att jag ska sitta 8 timmar varje dag och rita.
Måste sluta gå hemifrån,som förut då jag bestämde möte med min pappa för ett kort avbrott,lunch typ,men nu flera timmar senare hemma igen.
Vi var på loppmarknader,Burger king,tittade på ett dödsbo inuti ett ålderdomshem i Högsbo,själv planerar jag ju att ta livet av mig innan jag ska leva på ålderdomshem.
Har en annan grej jag också bestämt jag ska ta livet av mig för om det inträffar,men det verkar inte ske inom 10 år och jag lever ju bara vecka för vecka nu så det är inget att tala om egentligen.
Men detta med att leva på ålderdomshem,i ett sådant där rum där man bara flyttat med sina "bästa" saker från kanske ett mycket större hem,för det är bara det som får plats i ålderdomshemsrummet/lägenhetn där man bor är ju så deprimerande.
Kanske måste göra en fotobok om detta,det sista rummet,vilket nu får mig att tänka på egyptiska gravkammare,motsatsen till äldreboende i Högsbo.
Den sista särken behöver kanske massor av fickor!
(Boken kanske ska heta Palliativ heminredning i livets slutskede!?
Googlade pallantiv som jag trodde det hette,palliativ alltså,läser just nu om "Symtomkontroll för livskvalite" och "Döendet en normal process")
 
  
 
 
 
 

Kommentera här: