alla skelett åker till Gagnef!

 
                         
GAGNEF KONSTHALL
 
 
Imorgon åker jag och alla de här skeletten som jag har byggt med min pappas hjälp till Gagnef,och om någon råkar befinna sig i närheten den 9 Juli så är ni varmt välkomna på vernissage!
Det kommer vara 100 skelett och ballonger,som eventuellt kommer hålla ända in i evigheten,utställningen heter klädsamt Från barn till död-som boken alltså.
Det här med att göra de här skeletten då har ju varit utmattande jag känner att jag knappt kan formulera hela meningar eller delta i samtal.
Som meditation minus insikt.
Till det här verket har jag också bjudit in ljudkonstnärern Anna Frost som har överträffat alla mina förväntningar och gjort ett fantastiskt ljudverk till skeletten.
(hade höga förväntningar)
Men det här gör mig så otroligt glad och det kommer förmodligen bli det mest storslagna och vackraste konstverk jag någonsin gjort!
Och som grädde på moset så sjunger Maria Kask på vernissaget.
Läs om Gagnef Konsthall här!
 

Kommentera här: