100 skelett med ballonger

Jag har försummat den här konstbloggen,dåligt särskilt när jag har så mycket att berätta!
Detta har hänt till exempel.
Jag har ställt ut i Gagnef Konsthall Missionen,som är en gammal Missionskyrka,helt perfekt mijö för skelett med ballonger.
Det blev bortom vackert!
Maria Kask sjöng på vernissaget och det blev om möjligt ännu mer perfektion.
Sedan blev jag trött och somnade tidigt.
Missade det mesta.
Faktum är att jag varit helt utmattad dels efter flera intensiva arbetsveckor,samt att jag verkar vara på kant med min omgivning,eller kanske inte ska säga min omgivning men det finns direkt stötande människor som vill ha min uppmärksamhet.
Jag tänker att man får välja antingen hålla på med sin konst eller hålla på med andras ångest,förut brukade jag tänka att man får välja mellan att skära sig i armarna eller göra konst.
Det kommer helt enkelt en dag när man inte har tid med det ena eller det andra.
Men Gagnef vilken magisk upplevelse,och vilken ära att få ställa ut i Missionen,och vilka fantastiska konstnärer som också var där och ställde ut,och som var där som besökare.
Hela resan upp föregicks av katastrof men allt rätades ut och nu minns jag inget av det.
Förmodligen kommer 100 skelett med ballonger och musik av Anna Frost visas upp under Kulturkalaset i Göteborg men detta är inte helt klart så jag kanske inte ska säga för mycket.
Apråpå att säga för mycket så tycker jag det är en bra metod för att få saker gjort,som detta att jag sagt till alla möjliga att jag ska åka till Haiti,det ska jag ju också i och för sig,men jag har inte bokat resan och jag känner mig lite rädd för att resa dit själv.
Men nu måste jag ju det.
Får dock tänka på det en annan dag,nu måste jag tänka på dockblommor och fortunetelling,hur man bäst medaljongtapetserar en husvagn.
Har läst att man ska inte skriva/säga man utan man ska säga Jag,såhär var det för mig "det kom en dag då jag valde mellan att skära mig i armarna eller göra konst".
Jag måste också passa på att tacka alla som varit inblandade i denna skelettfrenesi,Tack!
T
 

Kommentera här: