Magma

 
Tydligen kan man bara förstå Shanghai om man åker till Pearl Tower,landmärket den Röda bollen,så vi åkte dit,egentligen upplevde vi konst innan,jag och Nicklas alltså,men det är en annan historia.
Dont belive the tour guide on the road,det kinesiska samhället bjuder på måga förmaningar om alla faror som lurar överallt,är man innei en affär så avbryts ofta bakgrundsmusik för informativa väldigt höga röster som uppmanar en att look after your belongings,men det är ju bra också.
Men överhuvudtaget så är det absolut bästa att inte lita på någon,aldrig lägga ifrån dig något och alltid vara på din vakt.
Mina kinesiska vänner varnar mig allt som oftast för människor med dåliga intentioner,folkslag med farliga intentioner, livsfarliga platser,om någon tilltalar en på gatan så vill de förmodligen inget som inte kommer förstöra ditt liv.
Jag förstår ju också att jag är skyddad av min vithet men jag tycker Kina är en plats där man är väldigt trygg.
Vi tog i viket fall det säkra före det osäkra,det vill säga public transportation över vattnet.
Det var en fin resa som jag pga av för många människor som stal utsikten inte tog några bider på,men jag åker den nog igen.
Det är ju egentligen hemresan jag ska visa er bilder ifrån!
Vi promenerade en stund in bland höghus och talade om snygga ryggsäckar,kineser och Göteborg,sådant man talar om kanske,vi känner ju varandra väldigt väl och har ju redan talat om allt,det är ett livslångt pågående samtal.
Det är ju så fantastiskt att Nicklas befinner sig här samtidigt,och kan ju knappast vara bara ett sammanträffande,vet dock inte än vad det betyder...
Tyckte om det här övergågsstället men bilden gör den inte rättvisa.
När vi letade efter båten tillbaka,vi gick föresten inte upp i Pearl tower så ännu förstår vi inte Shanghai,så hittade vi en rulltrappa ned i vad vi hoppades var ett akvarium med jättebläckfiskar,det var inte fallet.
Men vi köpte en enkelbiljett och hoppade på ett tåg som skulle ta oss genom en resa genom tid och rum och jorden!
Man kunde lagt till lite och även fått Belive it or not utställningen på köpet,såhär idag verkar det ju mycket tråkigt av oss att inte göra.
Sedan började resan.
 
En pedagogisk psykadelisk röst berättade om resan och hur vi skulle känna,You are in space,you are in happiness och now youre ente
ring Magma,det var overkligt starkt tycker jag på riktigt,men bilderna gör ju inte denna upplevelse rättvisa.
Sedan steg vi av här,på planeten jorden!
 
 
 
 

Kommentera här: