it has to be said i do deserve it

Alltså ni anar inte med vilken zenbuddhistisk uthållighet jag fått visa för att lägga upp detta inlägg,det har tagit ett dygn nästan.
Igår skulle jag möta Adam och Jesper och gå på konstbiennalen,vet inte varför alla verkar tro att jag älskar att gå på konstutställningar på min fritid,men jag spelar med.
Adam ville se konstbiennalen som var på Powerstation of art,och nån annan utställning som jag strax återkommer till först detta som jag såg och upplevde,konst eller offentliga ytor var svåra att skilja åt.
Denna karta tog jag kort på och visade taxichaufförerna,det måste jag ju ge Shanghai ändå,de mest underbara och samarbetsvilliga taxichaufförer trots språkförbistring.
Adam och jag talar mycket om Beijing och allt som finns där och inte här,enligt Jesper tydligen bara breda gator...jag saknar breda gator!
Här är Jesper föresten!
 
Detta verk tyckte jag mycket om,kristallisering,Stendahlskt men vet inte om det var det konstnären tänkte på!
Sedan gick vi hit,och herregud utanför på gatan fann vi en skatt som skulle slängas,inte det här skeppet då.
Men hundratals sådana här lampor och annat,jag fick den blinda fläcken och tanken på att jag skulle kunna köpa alla dessa lampor ,eller få dem ifall de skulle slängas kunde inte släppa mig ur sitt grepp...
Efter några (kanske för korta)samtal med olika kinesiska personer så fick jag acceptera förlust,kanske var det det sen som drog ned min helhetsupplevelse på utställningen eller så var det bara verkligen en trist utställning.
Nu visar jag mina två bästa bilder från den här utställningen,som låg inuti ännu ett ödsligt shoppingmall,men det är kanske något för Nordstan eller Allum att lägga till i byggnadsplanen,ett enormt galleri för samtidskonst!
Sedan hände detta,ingen händelse i sig egentligen bara skönhet och middag,dock skulle jag på en annan middag med min nya vän lite senare.
Till det mötet tog jag en taxi!
Och mötte denna fantastiska människa som jag blev häftigt förälskad i,som den flyktiga älskare jag är lade jag inte hennes namn på minnet men hon berättade på mycket knapphändig för min del kinesiska och för hennes engelska  att hon var 45 år,inte gift hade inga barn,och detta tragiska pga av att hon inte var beautiful.
Detta krossade mitt hjärta.
Och nu för att hon var för gammal så var giftermål uteslutet,ja vad ska man säga om detta,vilket slöseri på asiens mest underhållande kvinna!
Sedan åt jag middag här,ingen människa i bild,men hit måste vi gå Adam det var väldigt Beijinskt.
Vad kan jag mer berätta,jag är mycket sjuk,det känns som halsfluss,idag har jag upplevt mer konst,skålar och kärl från civilisationens vagga,människor njöt verkligen på den utställningen,jag tog några kort som jag ska visa imorgon när jag ska ägna mig ått denna 24 timmars procedur igen för att lägga upp bilder.
En tanke jag tänkte var har ma sett ett historiskt kärl har man sett alla.
Nu ska jag sova.
godnatt
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Adam:

skriven

Men det ser ut som en restaurang där jag bor, kan det vara så väl? Yakexi?

2 Linda:

skriven

Ja!!
De har ju fantastiska jordnötter där!

Kommentera här: