Ying och Yang

Sömnteet fungerade inte,kan förmodligen vara därför jag vaknade för en stund sedan och tänkte att jag ska skriva en diktsamlingmed titeln Ying och Yang...
Och så ska det vara kinesiska bambuträd i relief på ett matt gult tygomslag...
Äter frukost på rummet,kan väl likaväl fortsätta skriva ut saker jag ogillar förutom det där igår om att vara utomhus alldeles för mycket,(tänk på att jag är ett barn som mina föräldrar tog med ut i naturen)!
Det här stör jag mig på:Människor som inte orkar vara trevliga vid frukost,eller ens artiga,jag befinner mig ju i ett sammanhang jag senast var med om på kristet läger i slutet av 80-talet med människor från hela världen som bor i ett overkligt överflöd.
Frikyrkliga läger i slutet av 80-talet bjöd förvisso inte på en solfjäder av "konstnärer" från hela världen(är verkligen även trött på att höra konstnärer tala om sig själva,samt zona ut när man talar om något annat än deras abstrakta måleri/relationer med män/varför har jag svårt att träffa män/är det för att jag är en stark kvinna/en stark kvinnlig konstnär.)
Kristet läger bjöd heller inte på en privat städerska som byter ens morgonrock var tredje dag,samt de skönaste lakan jag någonsin sovit i eller en exotisk fruktbuffe varje morgon.
Men kristet läger bjöd på en socialt utmaning,som jag misslyckades helt med,men jag älskade Jesus då så jag skulle inte drömma om att vara någon annanstans i 12 årsåldern.
Tills jag stal en jordnötsring och en annan väldigt kristen hade gömt sig under en våningssäng och hoppade fram och skrek TJUV,det finns en tjuv ibland oss!
Då blir kristet läger inte en prioritet,men detta är en parentes till var jag ska komma och det gäller människor som måste uttrycka att de har mycket dåligt humör på morgonen,som man är absolut främling med på alla sätt och vis,i ett sammanhang som kräver social flexibilitet.
Jag känner en känsla av att vilja slita en sådan människas frukost ur händerna och vill säga :Gå och lägg dig!
Men jag är ju den senaste gästen här så jag ler överseende och vänligt till alla,har inte fått några nära vänner trots detta!
Hoppas ingen läser min blogg och använder sig av google translate  nu då,men jag tror inte det,de flesta skapande människor här har redan sagt att de känner sig som främlingar(läs ointresserade) inför mitt skapande för att :perhaps you dont understand what it is to be a real artist since you make graphic novels...
Så jag tror ingen kommer googletranslate detta.
Vill understryka att jag älskar inte alla människor men jag säger det inte till dem.
Eller uttrycker det med ett grumpy-face så fort tillfälle erbjuds,jag har varit ett socialt haveri vid flera tillfällen i mitt liv men minns inte att det någonsin var vid frukost.
Det här kan ju alla som kommer äta frukost med mig  framtiden lägga på minnet!
 
 
1 Jol:

skriven

Perfekt frukostsällskap.

Kommentera här: