Woolf Eel is famous for its hideous appearance:

 
Förmodligen för att jag alltid saknat riktig själbevarelsedrift bestämde jag mig för att åka till Shanghai Ocean Aquarium,gissar nu att det heter så.
Hela Shanghai är ju ett akvarium med både levande  och döda fiskar som ligger i olika glasakvarium och färgglada plastbehållare,redo att ätas.
Men detta är ett annat slags showroom för alla havets arter.
Först naivt tog jag båten över,ångrade mig direkt men det var försent att vända om,när jag var fast någonstans i mitten av bilden ovan(dock i en annan grupp av människor).
 
Båten stannade ungefär här,påminde mig själv om att komma ihåg ungefär detta resten av dagen.
Geografin alltså. 
Mina förväntningar var mycket höga,inget går ju upp emot att se naturen fångad och återskapad ovanför ens huvud när man står still på ett rullband.
 
Först såg jag detta,vilket måste varit mycket tråkigt för ägaren till denna telefon,gjorde korstecknet i luften och hoppades på det bästa,att jag inte själv skulle drabbas av detta grymma öde.
Dock skulle det visa mig att jag genast straffades...
Det som kommer följa nu här är fragment av en febrig timma,kanske var det två eller fler minns inget,det enda jag kunde tänka på var attförmodligen kommer glaset i tunneln gå sönder och vi kommer bli uppätna av hajar,jag vet inte hur det är med Stenfisken,jag såg en elektrisk ål...och så såg jag ju människor.
För mig som sett både Sharknado och Jurasssic Park är ju detta ingen ny information!
Sedan var det plötsligt slut och Exit through the giftshop...
Och sen hem då med den där båten igen,deja vu osv
Gör en mental notering om att aldrig återvända hitom jag inte hyrt hela stället själv,eller förmodligen inte ens då!
Nu måste jag skriva lite horoskop och rita några teckningar...
1 m:

skriven

Var du verkligen sugen innan på att se detta? Eller gick du dit tvångsmässigt för att sluta få tips om det från andra?

2 Linda:

skriven

Älskar akvarium Maria!

3 m:

skriven

Jag med som du vet - men du uttryckte ju odelad avsky här...

4 juvel:

skriven

Att dö en långsam död i en undervattenstunnel känns typiskt kinesiskt. Mycket vackert.

Kommentera här: