Apan

Har ju packat de märkligaste saker på denna resa,har bara svarta kläder till exempel,och inga extravagnta plagg heller,en helt generisk svart garderob med mig,som jag förvisso uppdaterat med den mest fantastiska kinesiska teaterdräkt,som ni ser ovan då.
En annan mycket viktig händelse är att jag har träffat en apa,det låter ser jag när jag skriver det här banalt,men jag kände en sådan omedelbar kärek till den här apan,och den enda lösningen verkar vara att jag stannar här för alltid och öppnar ett hem för apor.
Häromdagen såg jag det sorgligaste fotografi jag någonsin sett på en apa fastkedjad vid en cykel,som ryggade tillbaka mot en vägg när hans tränare höjde sin piska mot honom,kanske hade misslyckats med något cirkustrick.
Jag var tvungen att ta reda på var den apan befann sig och det visade sig att det finns en plats i Shanghai,Suzhou där man tränar djur för cirkus.
Jag lägger inte upp den där bilden för dels är den ju inte min och så var den mycket smärtsam.
Nu vet jag inte om denna apa jag träffade igår har ett fint liv eller inte,men kanske måste köpa denna apa,som mannen kunde tänka sig att sälja.
Vet inte hur Swatch hotellet ställer sig till detta med husdjur!?
 

Kommentera här: